Aan het eind van vorig jaar hebben we een enquête gehouden onder onze leden, waarin jullie waardevolle suggesties hebben gedaan voor verbeteringen binnen de club. We willen iedereen bedanken voor hun input en voor de vele positieve reacties en complimenten die we mochten ontvangen. Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste suggesties en de acties die we daarop hebben ondernomen.
Faciliteiten
- Speelplaats voor kinderen: Speeltoestellen vereisen vergunningen en regelmatige controles. Eerder zijn deze om die reden verwijderd en dit beleid blijft gehandhaafd.
- Padelbanen overkapping met zitgedeelte: Een terras en blokhut zijn gerealiseerd bij de padelbanen, en een extra terras wordt aangelegd op de heuvel. Een extra bar wordt niet toegevoegd, omdat de kantine al als centrale plek fungeert. Spullen kunnen nu droog worden opgeborgen in de blokhut, aangezien de bestaande opbergboxen niet waterdicht zijn.
- Verlichting padelbanen: Door de uitbreiding van de padelbanen is het stroomverbruik maximaal. Er is een verzoek ingediend om de capaciteit te verhogen, met een update verwacht in 2025.
- Verlichting op het park: Extra verlichting met bewegingssensoren is geïnstalleerd op het pad tussen de padelbanen en de uitgang.
- Bestrating en hekwerk: Bestrating is in de winter voltooid en nieuw hekwerk is geplaatst in juni. Bestrating rondom de blokhut en op de heuvel wordt deze herfst/winter afgerond.
- Douche renovatie: De voegen in de douches zijn aan vervanging toe. Dit wordt aangepakt, maar helaas kunnen niet alle projecten tegelijk worden uitgevoerd.
Beheer & Gebruik van faciliteiten
- Strenger controle reserveringen: Het beleid om alleen met vier personen ’s avonds af te hangen, wordt gehandhaafd. Bij overtredingen ontvangen leden een e-mail.
- Baanreserveringen door vaste groepen: Het bestuur heeft in juli de regels aangepast om het probleem van vaste “slots” te verminderen. Verdere suggesties zijn welkom.
- Zand op de padelbanen: Het zand is essentieel voor de grasmat. Regelmatig vegen helpt het zand gelijkmatig te verdelen. Vegen is verplicht na elke reservering.
- Raamwissers voor padelbanen: Raamwissers zijn aangeschaft en geplaatst, zodat spelers zelf de ramen kunnen drogen.
- Timer verlichting competitie-avonden: Teamcaptains krijgen uitleg over hoe ze de timers kunnen overbruggen tijdens competitie-avonden.
Toernooien & Competities
- Jeugdtoernooien: Tijdens het Jelle Ooteman toernooi is er een succesvol jeugdtoernooi georganiseerd.
- Laddercompetitie Padel: Deze competitie is dit seizoen van start gegaan.
- Clubkampioenschappen Padel: : Er waren plannen om in het najaar een clubkampioenschap voor tennis en padel te organiseren, maar dit schuiven we door naar volgend jaar.
- Extra Open Toernooien: Voor de organisatie van een extra open toernooi is een groep vrijwilligers nodig om dit op te pakken.
- Externe Padeltoernooien: Informatie over externe toernooien kan worden gevonden op toernooi.nl en de KNLTB-website.
Communicatie & Betrokkenheid
- Meer communicatie via socials: Naast de KNLTB-app gebruiken we ook sociale media om zoveel mogelijk leden te bereiken. Tijdens het Jelle Ooteman toernooi hebben we veel gepost, wat positief werd ontvangen en we volgend jaar zullen herhalen. We zoeken nog leden die af en toe content willen maken en delen. Interesse? Neem contact op via info@enkhuizertc.nl, Insta of FB.
- Meer betrokkenheid van padellers: Suggesties hiervoor zijn van harte welkom, stuur een berichtje naar info@enkhuizertc.nl
- Verenigingsgevoel bij jongere generatie: Het bestuur roept de jongere generatie op om actiever bij te dragen. Er is de mogelijkheid om vrijwilligerswerk als vervanging van een kantinedienst in te zetten.
- Evenementencommunicatie: Het bestuur zal meer gebruikmaken van de agenda in de KNLTB Club App om evenementen vroegtijdig aan te kondigen.
- Speelsterkte en contactgegevens inzien: In de KNLTB Club App zijn de speelsterktes en contactgegevens van leden zichtbaar onder “maatjes”.
- Nieuwe leden begeleiding: Er is behoefte aan vrijwilligers die nieuwe (padel)leden willen begeleiden. Geïnteresseerden kunnen zich melden via info@enkhuizertc.nl.
- Bekendmaking klusochtenden: Het bestuur probeert klusochtenden eerder aan te kondigen wanneer extra hulp nodig is.
Kantine & Lidmaatschapsvoorwaarden
- Bardiensten verplicht stellen: Tijdens de laatste algemene ledenvergadering is dit besproken en besloten de bardiensten niet verplicht te stellen. De optie om bardiensten af te kopen blijft, wat tevens inkomsten genereert.
- Gebruik kantine buiten seizoen: Met het nieuwe toegangssysteem kunnen volwassen leden zelf de kantine openen en gebruiken. Leden zijn verantwoordelijk voor afrekening en het netjes achterlaten van de kantine.
- Vegetarische opties in de kantine: Vegetarische (frituur)hapjes zijn nu beschikbaar in de kantine.
- Contant betalen: Het bestuur blijft vasthouden aan het afschaffen van contant geld, vanwege veiligheid en administratieve lasten.
- Akoestiek in het clubgebouw: Aanpassingen om de akoestiek te verbeteren zijn helaas niet mogelijk vanwege brandveiligheidsvoorschriften.
Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage en betrokkenheid. Samen blijven we werken aan een nog betere vereniging!